De eerste week Nieuw zeeland - Reisverslag uit Houten, Nederland van jan mourik - WaarBenJij.nu De eerste week Nieuw zeeland - Reisverslag uit Houten, Nederland van jan mourik - WaarBenJij.nu

De eerste week Nieuw zeeland

Door: Jan en jeroen

Blijf op de hoogte en volg jan

01 Maart 2015 | Nederland, Houten

Na een land vlucht eindelijk aangekomen (vrijdag ochtend om 11 uur vertokken en op zaterdag avond 9uur aangekomen nederlandse tijd). Van Amsterdan via San francisco naar Auckland en toen nog even naar Christchurch.
We hebben ons in het vliegtuig redelijk kunnen vermaken met lezen,eten slapen en film kijken. Maar we waren erg blij dat we weer een normaal bed hadden om bij te komen,ook al mochten we pas na 4 uur in ons appartement. De tussen liggen de tijd gewandeld via het grote park (6 Ha) naar de binnenstad van Christchurch, daar kwamen we er achter wat de aardbevingen van 2010 en 2011 hadden aangericht, nog steeds is er heel veel kapot en zijn er veel nootvoorzieningen o.a een winkelcentrum van alleen maar containers.Terug in naar ons appartement, douchen en een uurtje slapen, heerlijk. Een beetje bijgekomen tijd voor het eerste NZ biertje,eenYog of beer, nou... Niks mis mee, en toen maar gaan eten bij de Thai,daarna tijd voor lekker slapen. Een mooi begin van ons avontuur.

De volgende dag de camper ophalen, met de bus er naar toe, met een grote omweg, wij dachten dat het dichtbij was, en we moesten de baggage nog ophalen bij het appartement,het was ook dichtbij als je gewoon ff binnendoor rijd. Papieren en uitleg gehad en rijden maar,onwenning en links rijden maar Jeroen is er goed in. Op naar onze eerste bestemming, Akaroa een prachtig plek met een uitzicht over een mooi meer, camper in gericht en genieten maar. Naar het dorp gewandeld en boodschappen gedaan.We kwamen direct al nederlanders tegen die net met Steve waren meegeweest om dolfijnen te zien en met te zwemmen, we hebben gelijk voor de volgende dag geboekt en het was inderdaad geweldig.we kregen een wetsout aan en was prima toeven tussen de hector dolfijnen(de kleinste soort) ook hebben we bij het verder rondvaren een enkele pinguin en zeehonden gezien. Terug bij de camper spaggetie gekookt met een wijntje en wat lezen en genieten van alle ervaringen
De volgende dag 25/2 vertrokken naar Oamaru, een mooie rit met mooi landschap maar ook heel veel koeien en schapen omderweg echt heel erg veel deze hebben we sinds dien iedere dag wel in veelvoud gezien.In Oamaru zelf rond gewandeld door het stadje en de haven, mooie gebouwen van zandsteen gebouwd en bij de haven zouden er pingiuns zijn, maar we waren te vroeg, toen gewandeld naar een andere plek en ja hoor, we hebben er 2 gezien op een halve kilometer afstand en er lag 1 vetter zeehond op het strand die je alleen kon zien als hij zich bewoog.Een hele ervaring........, heel erg koud hadden we het want het stormde en de lucht was heel vochtig.Terug kregen we gelukkig een lift van een meisje uit, jawel, utrecht en een vriend van haar uit Duitsland.
Tijd om te gaan eten en niet te laat gaan slapen.

• 01 Maart 2015 - 11:07

Jan En Wil:

Hallo Jan en Jeroen,

Leuk dat we jullie eerste verslag binnen hebben. Van Monja en Marco hebben we een reisboek van Nieuw Zeeland gekregen van de tijd dat zij er geweest zijn. We kunnen jullie op deze manier goed volgen. Veel plezier.

Jan en Wil

• 01 Maart 2015 - 11:22

Hans Van Kats:

Dag lieve mannen, Had al kunnen genieten van jullie eerste bericht en wat foto's. Leuk die verschillende eerste ervaringen. Ga het geweldig hebben en wij in ons kleine landje blijven jullie volgen.
    Veel plezier en mooi weer. Nog de groetjes van GertJan, het is allemaal meegevallen!
    Lieve groet,
    Hans

• 01 Maart 2015 - 12:23

Corien:

Heel veel plezier mannen. Klinkt geweldig!

• 01 Maart 2015 - 15:03

Trudy, Norbert Kim En Max:

Hoi Jan en Jeroen,
    Leuk om te lezen waar jullie zijn geniet er samen van.
    Veel plezier.

• 01 Maart 2015 - 21:54

Gerard En Marieke:

Hey Jan en Jeroen,

Leuk om jullie reis te volgen.
    Volgens mij wordt dit een heel groot avontuur voor jullie.
    Heel veel plezier en dat jullie maar veel zullen zien. Wat een gave camper.

liefs van ons.

• 22 Maart 2015 - 21:23

Carla En Paul:

Hoi Jan en Jeroen, wat een bijzondere reis en wat een ervaringen, leuk om te lezen.
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier saampjes.

Lieve groeten Paul en Carla Anneloes en Daan