Week 3 - Reisverslag uit Picton, Australië van jan mourik - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Picton, Australië van jan mourik - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg jan

12 Maart 2015 | Australië, Picton

07.03
Het regende vanmorgen. In een plaatsje verderop op zoek gegaan naar free wifi. Het lukte ons alleen bij de Vodafone winkel. Hier zijn we bijna een uur geweest, want het werd weer noodweer. In de middg werd het droger en hebben we wat rond de camping gewandeld. 's Avonds heerlijk thais gekookt.

08.03
De verjaardag van Jeroen. Vroeg op, want er stond een wandeltrip op het programma; we gingen een uur met de boot weg en hebben een aantal uur door de bush gewandeld en werden rond 17.00 uur weer ergens anders opgepikt. Gelukkig was het weer opgeklaard. Als beloning hebben we ons op een aantal pullen bier getrakteerd.

09.03
Vandaag naar Blenheim in het noordoosten van het zuidereiland gegaan. Een mooie rit. Blenheim ligt in het centrum van een groot wijngebied. We hebben eerst een wijntour besproken, toen als een gek boodschappen gedaan en een camping opgezocht en 10 minuten later werden we al opgepikt voor de tour. Het is hier niet de gewoonte om de wijn uit te spugen... .wat vervelend toch! Vanavond ook eens gebakken in een nieuwe anti-aanbak koekepan; wat een verademing.

10.03
Vandaag een uitstap gemaakt naar Kaikoura ( 120 km naar het zuiden) Hier hebben we een walvisspottrip gedaan. We hebben uiteindelijk 2 sperma walvissen gezien ( dit is geen typefout!). Als we nu wisten hoe we foto's moesten toevoegen, dan zouden jullie een hele mooie staart gezien hebben die boven het water uit kwam. jan heeft er een filmpje van gemaakt.
Hierna weer terug naar Blenheim.

11.03
Vandaag een trip gemaakt rond Picton. We hoefden niet zo veel te doen, dus bsloten we voor de verandering eens een autotrip te maken over een scenic road. Het begin was prachtig, maar op een gegeven moment hield de weg op en werd het een gravelroad met gaten in de weg, waar je hooguit 10 km kon rijden bergop. Dit bleek voor de komende 25 kilometer het geval te zijn. We zijn toen maar omgekeerd en uiteindelijk een andere weg gevonden. Op een gegeven moment een weg ingeslagen waarin de langste stuk rechtuit 40 meter was. Voor de rest zaten er 388888888 haarspeltbochten in. We wilden dit doen, omdat er ook een mooie campgelegenheid zou zijn, waar we voor het eerst ons 1-pits gasstel zouden gaan gebruiken. Er konden ongeveer 10 auto's staan.Toen we daar uitiendelijk aankwamen en de camper geparkeerd hadden, kwam er iemand aanrijden en die vroeg of we onze camper een beetje konden verplaatsen, want dan kon hij de boel gaan inrichten voor de 32 schoolmeisjes die er zo aankwamen. Voor ons was dat het sein zijn om het bruik van het gasstel toch nog manar even uit te stellen en een gewone camping op te zoeken.

12-03.
Vandaag uit Havelock vertrokken en via een mooie route van een dik uur langs de vaarroute van de Interlander gereden waarmee we morgen de overtocht gaan maken naar wellington op het Noorder Eiland. In het eerste gedeelte hebben we 3000 km gereden. Vanavond gaan we bbq-en.

• 12 Maart 2015 - 08:20

Helma Van Bennekom:

HOI Jan en Jeroen

Zo te lezen zitten jullie er goed in, in het vakantie leven.
    Iedere dag weer een verrassing.
    Maar dat jullie op de vlucht gaan voor een kudde schoolmeisjes valt toch tegen.
    Hier begint het voorjaar zijn best te doen en is het weer heerlijk buiten vertoeven.
    Jullie nog lekker verder genieten

veel groeten uit Schalkwijk

• 12 Maart 2015 - 09:40

Rochelle & Koen:

Hoi Jan en Jeroen,

Wat leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!

Wat hebben jullie al mooie dingen gezien zeg, ik ben jaloers!
    Hier gaat alles z'n gangetje en het weer word hier met de dag
    lekkerder.

Geniet nog even van jullie vakantie!!

Liefs van ons
    Xxxx

• 12 Maart 2015 - 12:15

Hans Van Kats:

Lieve mannen,
    Jullie maken mee in drie weken wat andere mensen nog niet in drie jaar meemaken. Het is weer erg leuk jullie verhaal te lezen en jullie zijn pas op de helft. Al lekker in de zon gezeten bij de Weversgilde en soms, heel soms doe ik nog wat in de tuin, haha. Blijf genieten en ik wacht op weer 'n bericht van jullie.
    Lieve groet,
    Hans

• 12 Maart 2015 - 19:13

Hennie:

Een beetje overdreven zoveel haarspeltbochten.
    Dat van die sperma walvissen geloof ik wel.
    Veel plezier nog

• 12 Maart 2015 - 20:20

Ada:

Nou jullie Maken weer geneg mee. Maar wat is er nou mis met 30 schoolmeisjes maar goed dat jullie een klein busje hebben dan kan je al die haarspeldbocht bochten Wat makkelijker maken. Geniet ervan en ik ben benieuwd naar filmpjes en foto's.

• 13 Maart 2015 - 10:23

Jan En Wil:

Hallo Jan en Jeroen,

Jeroen, nog gefeliciteerd met je verjaardag. Bedankt voor het reisverslag en we wensen jullie nog een prettige reis verder met wat minder regen.

veel plezier.

• 15 Maart 2015 - 17:38

Trudy:

Hallo Jan en Jeroen,

Jeroen nog gefeliciteerd met je verjaardag.
    Leuk hoor om alles te lezen en jullie zijn ook nog lekker aan het koken!
    Geniet ervan.

Gr Norbert,Kim,Max en Trudy

• 18 Maart 2015 - 17:52

Ans En Hans Lutz:

Hallo Jan en Jeroen,
    Wat een hoop avonturen beleven jullie! Een feest van herkenning.
    Geniet nog maar lekker. Laten we hopen met minder regen!!!!
    Beterschap met je knie Jeroen.
    Hartelijke groet Ans en Hans.